25.8.09

medvetna barn ?


Våra barn är medvetna om hur o varför man blir fet......
Min dotter nämnde saker i går , att hon inte sku äta , det ena efter det andra..... hmmmm för hon va rädd att bli tjock , sa hon...... och att de retar henne för att hon är tjock ........ Diana är inte tjock ,hon har en kraftigare benstomme, en stark tjej & den diskussionen hade vi i går ...... ät det du vill i måttliga mängder , o va stolt över dig själv ,fortsätt gå,cykla,spring.......... hon snackade om att börja springa ? Knasigt det lät, hon snackade som en vuxen & VAR får hon alltifrån????????????????? Jag diskuterar aldrig att jag behöver tänka på vikten eller inte får äta vissa saker ...... nå, vår diskussion gällande detta & hur hon ska tackla dom som retar henne , fick henne på andra tankar ......... vi äter inget som skulle ge henne övervikt, så hon behöver inte ens vara orolig........ vi äter mycket grönsaker, frukter, nötter.o så slinker det nog ner lite chips, läsk o godis........... sockret skulle man behöva ta ner, o det gäller oss alla - sockret ÄR den stora boven i vår kostcirkel & faktum är att jag tycker godis är gott ibland .....
ät vad du vill, men överdriv inte

1 kommentar:

Yvonne sa...

Klart du får länka till min sida :)
Va kul att du tycker om den... jag är ju rätt ny i nagelbranchen. Jobbar med IT 100% och fixar naglar på fritiden än så länge.

Mvh Yvonne