12.10.09

sånt här tar aldrig slut


tvätt....... strykning...........diskning ....... och städning
sånt tar aldrig slut ,wonder why ? .....
Det kallas vardagliga livsrutiner ? varför går det på rutiner, det är något man bara gör oavsett om man e trött eller pigg....
Ingen vill väl ha det liggandes på hög ? ehum.... jag vet att jag ibland inte hinner i kapp med tiden .... kanske hinner tvätta , viker ner o sätter åt sidan ........ o så kommer det mera, man liksom hinner tvätta med får det inte vikt o strykt , varför ?
..... det finns många olika orsaker, ibland jobbar man typ 24 timmar i dygnen , på ett eller flera ställen .... folk undrar varför man bara jobbar ? det finns väl endast en orsak till det ? Hade jag stålar behövde jag inte jobba ...... hemmets sysslor skenar inte iväg, det är bara livet som skenar iväg ,genom att man offrar sig att slita ut sig åt arbetsgivaren .... när, och jag menar NÄR tänker vi på oss själva ? Hinner man med det ? ...... saken är den , man hinner med allt man vill OM man vill, det är ingen som säger åt dig du måste ha tvätten klar, golvet tvättat o disken diskad inann du går på massage eller kurs......eller bara umgås med vänner, eller ?
Bryt trenden o TA dig tid , jag lovar du mår så mycket bättre . Svårt ? omvandla ditt tänkande, ge det en positiv tanke - ok tvätten blir otvättad , disken blir liggandes........... men so what? den rymmer inte ....... DU är mer viktig..... ( man behöver inte ha det tipp topp hemma - man mår enligt undersökningar bra av att ha det lite stökigt runtomkring sig, folk som har tipp topp mår sämst) .....

Inga kommentarer: