22.2.10

hemma tandläkare

-Mamma nu ska vi leka tandläkare...... sa Diana

ok..... svarar jag , men först fick jag sitta i väntrummet ( soffan i vardags rummet) , sen ropar hon upp mitt namn o så sitter jag då i tandläkar stolen, får hennes bästa solbrillor (Bratz) på mig, gapa stort nu mamma ..... okiiiii... hon stoppar padds i min mun.... o inte bara en ska ni tro....... försöker här nu att hålla mig för skratt.... eftersom hon vill leka.... hon tar fram en örontops som hon satt tandkräm på och förklarar att detta är nu bamselack som skall sitta kvar tills i kväll...... o så fortsätter hon....peta o påta...och jag får plötsligt publik av de andra i familjen .... då blri blir hon lite blyg och och plockar undan o säger att nu va det klart. Det kostade ett ruter ess ;) ( kort packen används som pengar.....

2 kommentarer:

Mia J sa...

hahahaaa va gulligt :D

Anne sa...

nå!! bra att börja i tid me olika yrken!!!