25.9.10

R.I.P Tatta

Lilla söta Tatta har lämnat jorden , iförd med ljus lila vingar, hon har sluppit all värk och hennes resa till paradiset har just börjat.

Tatta kunde laga "jöt och jägg", och när jag var liten knallade jag upp en våning för att få jöt och jägg.... det dög inte med något annat, hennes klingande mjuka röst "Lilla Monica,Monica" glömmer jag aldrig , även om jag inte varit på besök till Fagersta så ofta. Tattas barnbarn Marie finns där varmt om hjärtat och henne jag lekte massor med som liten. Marie gav mig ett par vantar , som Tatta gjort.... aaaa hjärtskärande & tårar försökte man hålla tillbaka, det värmde enormt. Tattas son Gunnar hade gått igenom lite bilder och hittade en bild på mig, 6 mån gammal o låg ute i vagnen och sov .... naaawww vad rart. Tatta och hennes make Kalle var mina gudföräldrar.

Vila i frid min "lilla Tatta"

Inga kommentarer: