2.11.10

MMA

Sex livet i ett förhållande kan förkortas till MMA.


I början står det för: Morgon,Middag och Afton.

Sedan står det för Mars, Maj och Augusti.

Till siststår det för, Möjligen i Mitten av April....


Detta såg jag på facebook, kopierade det i min egen logg :) kunde juh INTE låta bli..... fnissar o tänker.....
sexlivet är i full blom i början av ett förhållande.... det blir mycket "yuppaaa yuppaa" , men varför dalar det neråt o minskar ???? jo ho dueeeeee det beror inte på henne eller honom , det beror på dig själv

det är DU som skall hålla kärleken vid liv , det är upp till dig hur du vill leva med din käraste
han eller hon skall inte ensam behöva driva er kärlek , ni är två - såååå lär dig att driva och vattna din kärlek dagligen , den rotar sig sakta och välvårdat blir rötterna starka och grova och svåra att riva upp (så skall ditt liv vårdas)

När bara en är den drivande motorn för kärleken och den andra drivande för sexlivet - kraschar allt och det fungerar , men är inte bra. Det slutar med att den andra tror det finns en annan o spinner på genom att han ser saker och tror sig ha rätt..... puschar på..... annan hit o annan dit ... tillslut kommenterar han ditt sätt att klä sig, sminkningen, hem sysslorna, musik valet..... och kokar ihop en egen story - och VAD HÄNDER?
garanterat - du tröttnar, lessnar, blir lessen och sen klick slår det slint och fan i mej ...du gör något du ångrar djupt ....och förstör ditt liv ..... duktigt gjort , men vems är felet ?
är felet mitt för att jag inte orkade stå emot tjatet ?
eller är det hans fel för att han hade misstankar som inte fanns ?
.... jag tycket det är lika mycket bådas fel .....
man puschar inte sin livs kamrat med misstankar och den andre livskamraten skall inte heller falla i misstankarnas bana - gör slut i stället , det ÄR nog det enda vettiga sättet - du /han/ni/hon slipper alla bekymmer med varandra
och tänk detta har tagit mig många år att svälja, acceptera och bara levt i ...... tills bägarn blivit överfylld med sorg och svämmar över,eller kanske rent ut exploderar och man vaknar till liv och blir mänsklig......
jag vill inte leva så här ..... många års slitande av oroliga tankar, lusten att finnas till, lusten att städa, klä sig snyggt----- mest klä sig, gör en make-up och bara leee - ingen märker hur du lider inombords.....bara du själv som drabbas , fanimej så jobbigt ....

när allt fungerar toppen ...kan MMA bli Min Man Alltid
eller Min Mitt Alltid


1 kommentar:

Jesse-Paloma sa...

hahaha jag måste bara sno denna av dig! så klockren och HEMSKT vad sann den är!