20.7.11

nytt jobb ...

För er som inte har hängt med .... jag har bytt jobb..... jobbar på Varuboden :)  :) :)

jag behövde ett bättre jobb, med bättre tider , inte natt jobb..... och .......mest  för mina barns skull ..... dottern ville inte sova hos oss de helger jag jobbade om nätterna ... :(  med vecka/vecka system som i sig fungerar bra)
sorgligt ..... och inte alls det minsta roligt när egna barn inte vill vara med mamma..........för att hon jobbar nätter...... och hoppiga vecka/vecka system,.....så en annan lösning söktes .....redan i april började jag gå på spaning ...... sökte främst ett typ 6 timmars vardags jobb..... 9-17 vore perfekt för mig och anpassat mera för mina barn ...... ett nytt liv för dem , att bo vecka/vecka hos sina föräldrar , det tar ett tag innan allt kommer på sin plats .....

men så vips en dag fick jag ett tips att ringa en dam..... så jag gjorde det..... och va in på en kort intervju.....
... när kan du börja, frågade damen ? - jaa i morgon ..typ... saken va biff.... de va diskussioner om lite annat ,men först skulle jag röra och föra mig runt och se vad och var jag trivdes.....
:)  nu har jag kontrakt och gillar mitt nya jobb och längtar INTE det minsta tillbaka till nattjobbet.....

2 kommentarer:

*** Mickiz *** sa...

Underbart! :)

Daniela sa...

Åh så kul! men såg dig inte när jag va dit 2 ggr på 2 olika dagar.. :P