11.10.11

om min son



Min son har en spricka i skallen, en skallfraktur 


Kaloten har skjutits fram och bildat en spricka så likvor (hjärnvätska) sipprar sakta ur.
Enkel spricka, vanlig frakturtyp i något av kalottens ben,
tecken på, ett kraftigt våld mot skallen,
risk för komplikationer.



Det sägs att det kan ta upp till 4-6 V innan han är/blir helt frisk och allt har läkt.
Finns det månne en risk att han ändras ? med tanke på att denna likvor sipprat ut.... ?hoppas inte ....




Det som hände ÄR otäckt för varenda förälder , man frågar sig "varför just mitt barn" "varför kunde det inte vara någon annans barn?" Mänskliga tankar, för varenda förälder och det är något alla ifråga sätter, utan att tänka på det ,så är det en fråga som alla "säger".


Men det som hände har hänt, otäckt,bedrövligt,för jävlig,ofattbart,dåraktigt.... ja jag finner inte ens ord ....


hämnd dyker upp i ens tankar,bland nära & kära också en normal tanke - för att man bryr sig .... men lagen är tillför att följa, man kan inte och bör inte förbigå lagen och ta den i egna händer, även om man nu är skit förbannad - det bör man avstyra och låta ilskan koncentrera sig på sin son/bror/kompis... energi behövs på annat ställe. Att ta till våld löser inte problem.


(OBS! detta är vad jag tror hände ,med ihop plockat av det jag hört)
kort om vad jag tror att ha hänt, min son umgicks med sina vänner, troligtvis lite tjaffs och sånt där fylle tjaffs , kanske pucklade lite på varandra (så som man gör när man är vänner och lite berusad kan vissa saker se tokigt ut i andras ögon ,kanske ?) ,och så dyker det upp en kille från ingenstans - sopar till -och går sin väg... ( baahhh , vad fan har/hade han med saken att göra ??????)nåja ,mammor ska inte lägga sig i allt som sker ....  
det resulterar att sonen får ett slag rätt i ansiktet och trillar handlöst ner, utan att ens hinna blinka , säger det bara "BANG" rätt i trottoaren och han blir medvetslös direkt ....


Han landar på akuten och vaknar till på förmiddan och vet inte vad som har hänt, mer än att han har en skallfraktur och en näsfraktur samt vänstra ögat ser ut som en blod mandarin (såna finns inte men för att man ska förstå storleken på hans öga).
Munnen är full med blod, i näsan finns koagulerat blod , som är normalt efter att man blödigt , det sägs ligga en stor pöl utanför kotipizza ...själv vill jag inte se det, för det är inte viktigt ...


pappan och dottern är i Uppsala just nu , men har i nuläget ingen ny information att berätta 
Läget är bättre i allafall och denna likvor har avtagit , men han får inte stiga upp ur sängen. Liggandes stilla för min son e inget han är bekvämlig med .... men när man måste då måste man .... det blir nog bra ....












Inga kommentarer: