3.3.10

ABSOLUT den godaste kakan i världen

de här lagade jag enormt mycket av förut , undrar varför jag slutade baka.......... det är juh kul & roligare att sätta fram hembakat än köpta ballerina rör eller nåt sånt :)

Jag delar gärna med mig av denna härliga kaka

Du behöver nougat eller marabou choklad


220 gr smör/margarin
8 dl havregryn
0,5 dl sirap
2 dl socker
4 msk vetemjöl
3 tsk bakpulver

Rör ihop alla ingredienser, bred ut massan i en smord långpanna
grädda i 175 grader ca 15 minuter

du behöver 4st guld nougat eller en chokladkaka ( själv använder jag alltid bara marabous)
man kan värma upp nougaten/chokladen lite i micron också ....
hyvla nougaten/chokladen direkt över den heta kakan och bred ut massan , låt svalna lite och skär i lagom bitar, typ 2 muns bitar ( den blir mäktig)


Inga kommentarer: