3.3.10

the perfect man

mmmm många tycker den perfekta mannen skall kunna allt...... så som städa, stryka, tvätta kläder m.m

han kan väl vara perfekt ändå ..... även om han inte kan , så är det nog bara en liten latmask och inser snabbt att det är kvinnan i huset som sköter om sånt "där" ..... är han smart så finns det annat han kan göra i stället .....

att sätta krav på mannen eller kvinnan.... att han/hon skall göra dessa saker .... man sätter inte såna krav ...... man diskuterar och sedan hjälps man åt , en kvinna är inte mannens slav eller tvärtom.... lever man tillsammans kan man dela på alla sysslor , det blir roligare när båda får uppleva att det utan gnissel o tjat blir städat och uppfixat .... själv försöker jag hinna göra allt själv, vilket absolut inte fungerar ..... det resulterar i att jag själv blir en latmask .... det är inte rättvist att alla andra bara sitter medan jag skenar på med dammvippan, damsugaren & strykjärnet..... jag vill oxå softa i soffan .....glo på you tube, spela spel och chilla runt.... he he men HUR skulle det då se ut här hemma ???????????????????? fast gör jag gör mycket annat oxå.... springer på möten , drar igång möten .... föredrag ..... hemma partyn, till vänner på fika, kurser..... mmmm me like .... man gör sitt bästa och så länge man själv är nöjd så skall man ta vara på sig själv och njuta dag för dag , leva mera här-och-nu

Inga kommentarer: