6.7.10

sommar...sommar...sommar

visst är det härlig årstid ?
jag gillar dock alla årstider , de har sin charm
men sommaren är mysig..... man behöver inte klä på sig så mycket ....
kjol & linne eller tunna klänningar gillar jag att gå i .........

som i dag , vädret är kanon......... och det fläktar sköna svala vindpustar... jisesssssss vad härligt ... sista dagen ledig , sen tutar jag o kör tills jag stänger för semester , fast semester blir det inte så mycket..... kommer att bli 1,5 v natt jobb med endast 2 lediga dagar( en söndag & en torsdag) Rock off kör igång igen på Åland , grymt mycket folk här då , äntligen lite liv i vår lilla stad och efter det är det Paf open (sport.... och de e jag då inte ens intresserad av att frivilligt titta på :).................... både tivoli & cirkus har besökt vår lilla stad.... och sen är plötsligt allt slut :( gny--- varför går alltid sommaren så fort ?
och i augusti .... blir det en 24 timmars kryssning , för att få koppla av.... spa avdelningen - here i come ( min tur att få lite skönhets behandling )

nästa år skall jag ha ordentlig semester ...........har inte haft semester på 6 år - NU är jag värd semester. och nej jag har själv valt, haft semester från det ena stället , men jobbat nätterna ......
vad ska man annars göra ? "dega" hemma på soffan ? det e för jobbigt när man vill ställa i gång någon middag för nära o kära.... det suckas & soffan blir bäst..... kanske ett glas vin, lite ost bricka ... thats it .... bläääääääääää då föredrar jag att jobba ... vill ha folk, asså vänner runt mig och inte heller packa picknicks korgen varje dag & sitta vid samma strand...... sååå enformigt , försöker byta stränder .... roligt på sitt sätt , men svårt att sitta still .... för barnens skull är det härligt , men jag då... som är rast lös och sitta på en strand o det springer folk och barn höger som vänster e inte riktigt min grej ..... jag vill inte vara ensam på en strand heller
meh .... nu "klagar" jag visst lite .... ha ha ha mjaoooooo kanske lite , men så här e det.......

Inga kommentarer: