30.7.11

hur öppen ska man vara ?

Folk undrar ibland , varför pratas det bakom min rygg ? eller varför kommer det fram en massa lögner ?
Det mesta beror på hur öppen man själv är , juh mer du öppnar dig för de du tror du kan lita på ,juh flera törner får man ta emot , tyvärr. Eftersom en sagt så , späder nästa på lite till och till slut så är det käpprätt och skogen,knasigt,fel....... tänker vi alls på hur vi uttrycker oss ? eller tror vi att vi litar på våra vänner så mycket att det stannar mellan vännerna ???? Skvaller uppstår för att du själv pratat med en vän, som i sin tur berättar det till en vän, som berättar det till en vän..... oändligt pratande och det blir bara värre och värre......

jag tycks vara FÖR öppen och berättar,säger mycket..... men jag ÄR 100% ärlig, står för det jag tycker och tänker...... men jag hatar, ja jag nästa skulle kunna vrida nacken av dessa bakom ryggen djungel telegrafare som njuter av att få tissla runt om saker om mig ...... det har alltid varit så , ÄR det något fel på mig ???????????????
eller varför drabbar det mig alltid så hårt och djupt ?

Nu surrar det tydligen något i luften ....som skedde för 20 år sedan ... detta tycks blomma upp igen, för att jag har ett nytt liv, ett nytt förhållande...... och det ploppar upp i fd livets kretsar, som sprider som en löpeld..... undrar bara till vilken nytta ? för att sätta käppar i hjulet ?

Är en människa så dum och lyssnar på allt man hör utan att VETA.... har denna inget egen hjärna , utan behöver andras skvaller för att överleva.....
men tycker det är fel att jag skall drabbas ..... jag har gjort mina små fel, vem är prickfri?????? inget som är accepterat eller godkänt och inget som pågått under flera år, som jag fick höra .......blir bara så besviken .....
men skiter i vad folk tänker,säger och tycker, jag VET sanningen , mina nära vet sanningen .......(några nära vet tydligen inte riktigt sanningen heller .... för de är från det suset jag hör)
och dessa tfn samtal, dungeltelegrafens trummor har upphört ...... frågan är : fick man inte det man ville att sku ske eller kom man på , att det biter inte? Någon njuter på min beskotan..... so what ....fortsätt med det ....om det känns bra....

Att vara en öppen person, en person som är lätt att prata med........ kan ha sina törner i svek bland sina vänner ..... sluta sig som en mussla ? nehe ingen bra ide´...jag är juh den jag är.... ingen ska ändra på mig ...
men jag kan uttrycka mig om saker o ting som gör mig besviken..... mina tankar..... mina funderingar....

Inga kommentarer: